ELS NOSTRES OBJECTIUS i METODOLOGIA
El nostre mètode es basa en el joc, l’alegria i la quotidianitat. El joc és una activitat innata a través de la qual l’infant aprèn, es relaciona i descobreix el món (primer amb la mare/pare i familiars, després el propi cos –mans, peus…- posteriorment els objectes, entorn social…). Aquest valor educatiu del joc és importantíssim en tant en quant contribueix al desenvolupament de l’infant.
Aquest joc haurà de ser intencional per a motivar la curiositat, la descoberta, l’interès i fer créixer la seva creativitat innata i ho fem recolzant-nos en l´alegria i emocions positives, esdevenint així aprenentatges significatius per a la persona.
Objectius
Treballar per un desenvolupament integral de la persona futura
Descobrir, identificar i gestionar les emocions a través d’un bon acompanyament
Fomentar l’autonomia de l’infant, que està directament relacionada amb la intel·ligència emocional (la relació que la persona estableix amb si mateixa i amb el seu entorn).
Potenciar l’estructuració del pensament, fomentada en la descoberta a través dels sentits mitjançant un ambient ric en estímuls.
Potenciar aprenentatges significatius, aquells que es vinculen directament amb altres coneixements previs que posa en joc l’infant per a superar nous reptes.
Un espai de confiança
La vida és una descoberta que s’ha de fer en positiu, establint una relació basada en la confiança, l’aprenentatge, l’estimació i perquè no dir-ho, en la paciència. I tots aquests aprenentatges intervenen directament en la quotidianitat de la persona, tot reforçant la serenor, la seguretat i el creixement personal.
A l’escola oferim temps ric en aprenentatges a través de:
Espais de joc lliure, on els infants lliurement juguen, per el plaer de jugar i ens permet observar la individualitat de cada infant, les relacions que fa amb els materials, les seves preferències, quin tipus de joc l’agrada més, com investiga…
Propostes estructurades on s’ofereixen materials i espais disposats de formes concretes per tal d’estimular la seva creativitat, els seus aprenentatges previs i generar noves relacions amb l’entorn tant material com social, tot estimulant nous aprenentatges i noves interaccions.
Quotidianitat, les rutines són plenes d’oportunitats d’aprenentatge. El temps a l’escola sense presses, permet dedicar temps a fomentar l’autonomia personal.
Acompanyament i respecte pels ritmes de cada infant
En tot moment respectem l’actitud dels nens i nenes davant les propostes de joc diverses, ja que cadascú té el seu ritme. Els/les convidem a participar i acompanyem a conèixer les propostes tot jugant nosaltres mateixes. Aquest acompanyament amb el temps s’anirà transformant ja que els infants aniran creixent i guanyant en autonomia, autoconfiança, moviment, ganes d’exploració i coneixement….