QUI SOM
ELS NOSTRES OBJECTIUS i METODOLOGIA.
Dracs ofereix un espai de creixement integral a l’infant. Qui hi participa, gaudeix d’un seguiment i acompanyament estable al llarg de tota aquesta primera etapa evolutiva. Els seus referents (educadores) romandran al seu costat en tot moment des del primer fins l’últim dia.
Però aquesta feina ens serà difícil sinó comptem amb la col·laboració i participació de les famílies. Necessitem ser còmplices en el creixement dels vostres fills i filles.
L’escola compta amb cuina pròpia, oferint un menú adequat a cada etapa i cada persona, així ens podem adaptar millor a alimentacions especials, lactants, intoleràncies, al·lèrgies….
Durant l’etapa de 4 a 18 mesos, la cuina de Dracs va evolucionant al ritme de cada infant, segons les seves necessitats.
Objectius
- Treballar per un desenvolupament integral de la persona futura.
- Descobrir, identificar i gestionar les emocions amb un acompanyament positiu.
- Fomentar l’autonomia de l’infant, que està directament relacionada amb la intel·ligència emocional (la relació que la persona estableix amb si mateixa i amb el seu entorn).
- Potenciar l’estructuració del pensament, fomentada en la descoberta a través dels sentits mitjançant un ambient ric en estímuls.
- Potenciant aprenentatges significatius, aquells que es vinculen directament amb altres coneixements previs que posa en joc l’infant per a superar nous reptes.


La vida és una descoberta que s’ha de fer en positiu, establint una relació basada en la confiança, l’aprenentatge, l’estimació i perquè no dir-ho, en la paciència. I tots aquests aprenentatges intervenen directament en la quotidianitat de la persona, tot reforçant la serenor, la seguretat i el creixement personal.
A l’escola oferim temps ric en aprenentatges a través de:
Espais de joc lliure, on els infants lliurement juguen, per el plaer de jugar i ens permet observar la individualitat de cada infant, les relacions que fa amb els materials, les seves preferències, quin tipus de joc l’agrada més, com investiga…
Propostes estructurades on s’ofereixen materials i espais disposats de formes concretes per tal d’estimular la seva creativitat, els seus aprenentatges previs i generar noves relacions amb l’entorn tant material com social, tot estimulant nous aprenentatges i noves interaccions.
Quotidianitat, les rutines són plenes d’oportunitats d’aprenentatge. El temps a l’escola sense presses, permet dedicar temps a fomentar l’autonomia personal.
En tot moment respectem l’actitud dels nens i les nenes davant les propostes de joc diverses, ja que cada un té el seu ritme. Els/Les convidem a participar i acompanyem a conèixer les propostes tot jugant nosaltres mateixes. Aquest acompanyament amb el temps s’anirà transformant ja que els infants aniran creixent, guanyaran en autonomia, autoconfiança, moviment, ganes d’exploració i coneixement….
Escola Bressol Dracs, tres paraules que ens defineixen.
Creiem en la necessitat de generar entorns externs a la família, on poder oferir experiències d’aprenentatge i creixement personal dins d’un marc social diferent i divers, on poder aprendre a viure i conviure amb altres infants i adults.
Per nosaltres escola no és un espai exclusiu del binomi infants – educadores. L’escola la formen també els adults de referència dels infants, la comunitat. Les famílies podreu trobar altres persones que són en un moment vital similar al vostre amb qui podreu compartir interessos, alegries, inquietuds, descobertes… i formar així entre totes un espai de relació i convivència adaptat a les necessitats de tothom.
Sabem que els bressols d’avui en dia són diversos (collit, amb un llit gran amb els adults de referència i/o tota la família, en un bressol clàssic, amb el/la germà/na…) i amb un objectiu en comú: acollir, refugiar, donar un espai de calma i seguretat, un espai càlid… En el nostre cas, totes aquestes sensacions les transmetem a través del quotidià, respectant uns hàbits i rutines que permeten als infants preveure allò que passarà, i per tant estar segurs sabent que les seves necessitats bàsiques de salut i estima seran cobertes.
Tot i que som els més petits de la casa(0-3 anys), el nostre potencial és enorme i tenim una gana ferotge d’aprendre, descobrir, jugar i desenvolupar-nos com a ciutadans i ciutadanes responsables.
I tot això… Com ho fem?
Sent una escola que vol ser una extensió de casa vostre,
Amb una ràtio baixa i obrint les portes a les famílies per generar espais de comunicació naturals i espontanis.
Treballant a través del joc, per despertar l’interès dels infants per el seu entorn mitjançant propostes de joc engrescadores i adaptades a les seves necessitats i interessos tot respectant les individualitats de cada un/a, amb uns objectius definits que tenen com a fita el desenvolupament global de cada persona.
Ens agrada que els infants puguin descobrir per ells mateixos, sense intervenció i deixant que aprenguin al seu ritme, sense presses, dins d’un marc estable de límits que són essencials per un bon desenvolupament personal i grupal.
“Jugar per un infant és la possibilitat de retallar un troçet de món, manipular-lo i entendre’l”
– Francesco Tonucci-
A Dracs us sentireu com a casa.
A l'Escola Bressol Dracs no fem portes obertes, t'obrim la porta
Estem encantats d'acompanyar-te en aquesta meravellosa etapa. Si tens preguntes, vols conèixer més sobre el nostre projecte educatiu o desitges concertar una visita, estem aquí per ajudar-te! Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible per resoldre tots els teus dubtes.